اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه افراد زیادی به کسب درآمد آنلاین و معامله در فارکس علاقه مند شدند. زیرا می توانند به راحتی در هر زمان و هرمکانی تجارت کنند و کسب درآمد کنند. در این مقاله سعی کردیم مقدمات شروع معامله در فارکس را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

فارکس چیست؟
بازار فارکس، بزرگ ترین بازار مالی دنیاست که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار حجم مالی دارد. میلیون ها تاجر و معامله گر در این بازار حضور دارند، که روزانه ثروت های کلانی را جا به جا می کنند. به طور کلی، فارکس بازاری است که در آن ارزهای کشورهای مختلف نسبت بهم معامله می شوند.

مثلا ارز یورو در برابر دلار، هر یک یورو برابر است با 1.13 دلار. این بدین معناست که هر یک یورو که بدهیم، 1.13 دلار دریافت میکنیم. به عدد 1.13 نرخ برابری یورو به دلار میگویند. در بازار فارکس علاوه بر ارزهای بزرگ دنیا، مانند یورو به دلار، پوند به دلار و صدها ارز کشورهای مختلف، دارایی های دیگری هم معامله می شوند.

دارایی هایی که به اشتباه زیر مجموعه بازار فارکس نامگذاری شده اند، متفاوت هستند. دارایی هایی مانند نفت، طلا، نقره، شاخص های بورس بزرگ دنیا مانند شاخص بورس داوجونز آمریکا، سهام های بزرگ مانند اپل، گوگل و هزاران دارایی دیگر. این دارایی ها را می توان از طریق یک کارگزاری فارکس معامله کرد. اما بازار فارکس نیستند. این ها بازار CFD و یا بازار آتی هستند.

شروع با حساب دمو
برای ورود به بازار فارکس، حتما لازم نیست که پول زیادی داشته باشید و مبلغی سرمایه گذاری کنید. شما می توانید یک حساب آزمایشی فارکس باز کنید و فعالیت آموزشی خود را بازار فارکس آغاز کنید.

  • نصب نرم افزار

برای معامله کردن در بازار فارکس، لازم هست که از طریق نرم افزاری معاملاتی متاتریدر5 اقدام کنید. در صفحه نرم افزارهای معاملاتی می توانید توضیحات مربوط به نرم افزار متاتریدر 5 را پیدا کنید. پس از اینکه نرم افزار را نصب کردید و اولین حساب دموی خود را افتتاح کردید، می توانید در بازار فارکس به طور آزمایشی مشغول به کار شوید.

  • شروع معامله کردن

هنگامی که اولین بار وارد حساب کاربری خود میشوید، احتمالا نمیدانید که باید چه کاری انجام دهید و چگونه خرید و فروش کنیم. من برای شما توضیح میدهم. بعد از اینکه نرم افزار متاتریدر 5 را نصب کردید و حساب دمو و یا واقعی خود را وارد کردید. وقت آن است که تجارت در بازار فارکس را شروع کنید. برای شروع معامله در بازار فارکس باید بدانید که چه چیزی را می خواهید بخرید و یا بفروشید. شما می توانید در بازار فارکس هم از بالا رفتن قیمت ها سود کنید، هم از پایین آمدن.

اولین معامله در فارکس
برای معامله در فارکس کار سختی را در پیش نداریم. فقط باید چندتا کلیک ساده انجام دهیم و میلیون ها دلار جا به جا کنیم.تفاوتی ندارد در چه سیستم عاملی معامله خود را انجام میدهید. مراحل تقریبا یکسان هست. می خواهیم برای اولین معامله در فارکس چند اونس طلا بخریم. چطور هست؟ بیاید شروع کنیم.

  • از قسمت فهرست دارایی های معاملاتی که در آن قیمت ها نمایش داده می شود، طلا را انتخاب کنید. برای انتخاب در ویندوز باید روی آن کلیک کنید، و در موبایل باید دست خود را روی آن نگه دارید.
  • در موبایل، برای شما یک صفحه ای بالا می آید. گزینه New order را انتخاب کنید.

New order

New order


در ویندوز هم گزینه زیر برایتان بالا می آید.

New order

  • حالا وقت آن هست که اطلاعاتی را که مربوط به این معامله هست را وارد کنید و اولین معامله خود در بازار فارکس را انجام دهید.

اطلاعات مربوط به معامله فارکس

اطلاعات مربوط به معامله فارکس

Symbol:
در این قسمت اسم دارایی و یا سیمبولی که شما می خواهید معامله کنید وجود دارد. الان اسم Gold هست.

Type:
برای معامله کردن در بازار فارکس، شما می توانید به چند روش اعلام کنید.

  • Instant execution: در این نوع از درخواست معامله، معامله شما با قیمت الان و همین لحظه در بازار انجام می شود.
  • Pending order: در این روش شما به بروکر درخواست میدهید که در یک عدد مشخص برای شما معامله ای را انجام دهد.

جلوتر بیشتر راجع به این روش از معامله در فارکس صحبت میکنیم. الان ما گزینه instant execution را انتخاب میکنیم.

Volume:
این قسمت مربوط به حجم معامله شماست. به عنوان مثال، هنگامی که ما می خواهیم طلا بخریم، باید به مشخص کنیم که چند اونس طلا می خواهیم بخریم. یا مثلا می خواهیم نفت بخریم، باید مشخص کنیم چند بشکه نفت می خواهیم میخریم. یا هرچیز دیگری، تعداد و اندازه دارایی ای که می خواهیم بخریم مهم هست.در بازار فارکس معیار تمامی حجم ها لات هست. هر لات تقریبا می شود 100 هزار دلار و یا 100 هزار دلار از ارز پایه. ولی این عدد تقریبی هست.

برای اطلاعات بیشتر راجع به لات به مقاله مفهوم لات در فارکس (Lot Forex) مراجعه کنید.

ما می توانیم بین 0.01 لات تا 100 لات معامله کنیم. در اینجا عدد یک لات را میزنیم که عدد به نسبت زیادی هست. *توجه داشته باشید که بازار فارکس دارای اهرم و یا لوریج هست، و شما در این بازار می توانید 100 یا چند صد برابر پول موجود در حسابتان معامله کنید.

لوریج چیست؟
به عنوان مثال اگر ما هزار دلار در حساب معاملاتی خود داریم، می توانیم تقریبا 1 لات معامله کنیم. با اهرم 100.

Stop loss
در این بخش ما می توانیم حد ضرر معامله خود را مشخص کنیم. به عنوان مثال، ما در قیمت 1288 دلار طلا را میخریم.

Stop loss

Stop loss

و به کارگزار خود درخواست میدهیم که اگر قیمت به 1280 رسید، معامله ما را ببندد. هنگامی که قیمت به 1280 برسد، معامله ما اتوماتیک بسته می شود. برای معامله خرید، حد ضرر باید پایین تر از عدد باز شدن معامله باز باشد. برای معامله فروش، حد ضرر باید بالاتر از عدد باز شدن معامله باز باشد.

Take profit
این مقدار نشان دهنده حد سود معامله ماست. به عنوان مثال ما طلا را روی 1288 خریداری کردیم، به بروکر فارکس خود درخواست میدهیم که هنگامی که طلا به عدد 1295 برسد. معامله ما در سود اتوماتیک بسته شود. برای معاملات خرید، حد سود بالای عدد باز شدن معامله هست. و برای معاملات فروش، حد سود پایین تر از عدد باز شدن معامله هست.

Take profitComment:
در این قسمت می توانیم برای معامله خود اسمی مشخص کنیم.

Buy and sell:
و هم اکنون پس از کامل کردن تمامی اعداد و ارقام، می توانیم اولین معامله فارکس خود را انجام دهیم.

  • Buy برای معاملات خرید هست.
  • Sell نیز برای معاملات فروش.

*لطفا توجه داشته باشید که فروش به معنی بسته شدن معامله خرید شما نیست. این فروش به معنی باز کردن معامله جدید، و کسب سود از کاهش قیمت ها در بازار است.

بستن معامله به صورت دستی
هنگامی که در بازار فارکس معامله ای را باز میکنیم، می توانیم به صورت دستی یا با استفاده از حد سود و ضرر آن را ببندیم. برای بستن معامله روی تلفن همراه، باید به بخش trade مراجعه کنید.

بستن معامله روی تلفن همراه

برای ویندوز، ctrl+ t را نگه دارید. تب ترمینال برایتان بالا می آید. سپس، بخش trade مراجعه کنید.

بستن معامله روی ویندوز

  • معامله ای که می خواهید آن را ببندید انتخاب کنید. روی موبایل کافی است که آن معامله را نگه دارید، و دکمه بستن (close) را بزنید.

بستن معامله روی تلفن همراه

  • برای ویندوز هم روی آن کلیک کنید.سپس گزینه close را انتخاب کنید. شما معامله خود را به صورت دستی بستید.

بستن معامله روی ویندوز

در این بخش برخی از اطلاحالات معاملاتی مانند بالانس، اکوییتی و …را مشاهده میکنید.

Balance: موجودی حساب شما بدون محاسبه سود و زیان معاملات باز هست.

Equity: موجودی حساب شما با محاسبه سود و زیان معاملات باز هست.

آزمون و خطا و یادگیری
هم اکنون شما اولین حساب معاملاتی آزمایشی خود را باز کردید. الان وقت آزمون و خطا کردن هست. باید تست کنیم، تلاش کنیم و بیشتر یاد بگیریم. باید بیشتر مطالعه کنیم و از بالا و پایین ها و انواع تحلیل ها آشنا بشویم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>